låt Mig Hjälpa Dig, Good Doctor Ch. 04


“Just det,” Dominique snabbt sa drar bort från honom, “därför att de skulle ställa frågor om vi gör det i huset?” Hon nickade.

“Tja, att veta mina föräldrar, vi kommer att vara i poolen huset eftersom mitt rum är inte längre mitt rum.”

“Verkligen? De konverterade ditt rum?”

“Ja, visa hur mycket de älskar mig.” Han ryckte på axlarna, stänga den bakre stammen och på väg till dörren.

Hon följde efter honom och hennes näsa blev överfallna av den friska blommig doft. Dominique gawked hos arrayen av rosor som är anordnade i framsidan av huset. Hans mamma måste ha en verklig grön tumme. Han knackade på dörren och hon kunde höra den utländska tungan bakom dörren som gjorde henne lite nervös.

“Snabbt! Hur får jag säga hej?” viskade hon.

“Ciao, men för min mamma och pappa som du kanske vill säga Buon pormeriggio.” Han sa.

“Bueno vem?” sa hon när hennes ögon vidgas.

“Säg bara ciao och jag kommer att förklara det senare.” Han log skakade på huvudet och tittade tillbaka upp som svängde upp dörren.

“Ciao fratello.” Mannen sade omslutande Nik i en stor kram. Han måste vara Rafaela, såg han ut som en yngre version av Nik men kortare.

“Ciao, kom siete, grande testa?” Nik log och Rafael bara skakade på huvudet,

“Jag ser att du fortfarande har skämt.” Han sa. Slutligen tänkte lite engelska, Dominique.

“Hej, jag måste hämta min lillebror.” Rafael ögon skiftade till Dominique.

“Vem är det här? Är det en tjej som du tar med hem?”

“Det här är min vän, Dominique.”

“Um, ciao.” Hon ödmjukt sagt och han tog hennes hand.

“Ciao bella. Kan du inte komma in? Ser jag varför mamma inte kan vänta att se dig.” Han sade att göra rum för dem båda att komma in

Dominique tog en titt runt huset. Det påminde henne om de bilder som Jade sade hon ville dekorera bed and breakfast som James arbetade på. Hon skulle älska det här huset sedan. Dominique älskade färgerna som hopkopplade så bra tillsammans. Hon såg plötsligt upp när hon hörde prat kommer från köket från fyra olika röster.

“Mamma!” Nik ringde och alla chattering stoppas.

Plötsligt en vacker äldre kvinna kom in genom dörren med ett stort leende på läpparna, “Oh, mio ​​bambino!” Hon sa att rusa till honom och leverera kyssar på kinderna, “Siete cosi bello ma voi sia troppo scarno.”

“Mamma.” Han gnällde som gjorde Dominique le hårdare.

När mamman kom ytterligare tre vackra flickor ut ur köket; två av dem ser precis ut som sin mamma. De måste vara hans systrar, tänkte hon. Alla kom och kramade Nik, bränning av i italienska till honom. Rafael stod tätt av Dominique väntar på det ögonblick.

“Jag vet inte om du någonsin varit med italienska kvinnor Dominique, men det kommer att bli en intressant upplevelse för dig. Se de kasta sig över honom först, därför att de vet om du kommer, men vänta tills han faktiskt erkänner att du är här . ” Rafael viskade.

“Ska jag vara rädd?” Hon log såg upp på honom.

“Absolut.” Han log tillbaka och hon bara skrattade.

“Mamma,” Nik fick äntligen ut gå mot Dominique, “det här är Dominique, min vän.”

“Ciao”. Dominique ödmjukt avstått.

“Ciao, jag är Giada, men du kan kalla mig Ada. Tja, är du inte en vacker flicka som på något sätt fick blandas upp med min son?” hennes röst var så mjuk som silke med hennes accent.

“Hur gick det till?” en av de korp haired flickor svarade.

“Jag antar att det var hans tur dag.” Dominique ryckte på axlarna.

“Jo, jag uppenbarligen fortfarande har att lära min son vissa seder för att låta dig göra din egen väska.” Hon sa märker Dominique hand fortfarande på hennes väska.

“Åh, um, sa jag till honom att låta mig ta med den här. Jag ville inte att han skulle skada sig själv bära min väska och hans.” Hon andades.

“Är du nervös, caro?” Ada frågade.

“Jag kanske lite.” Hon log.

“Åh inte vara. Vi är bara en vanlig familj och du kan koppla av som om vi var en familj.” Om du bara visste, tänkte Dominique med ett leende, “Jag vill också prata med min son om inte lära dig några italienska.”

“Mamma, det fanns ingen tid.” Nik suckade.

“Kanske när du laga mat åt henne, du kunde ha lärt henne.” En av systrarna retade med kortare hår.

Dominique började inse att hon tycker att dessa kvinnor kan få honom att känna sig så obekväma. Hon tittade upp på honom och såg honom skakade på huvudet.

“Figlio, är du inte en rockstjärna, du kan ta solglasögonen bort i huset. Nu och Rafael ta påsarna in i poolhuset. Dominique kommer i köket med oss.” Hon log och Dominique såg leenden på de övriga tre ansikten. Plötsligt kände hon som om hon höll på att kastas till vargarna.

“Um, kommer jag att bli grillad?” Dominique frågade.

“Naturligtvis inte honung.” Ada log.

“Det betyder ja.” Rafael och Nik instämde.

“Nonsens, kom igen. Du kan hjälpa oss att laga mat för i kväll.” Dominique nickade med ett leende.

“Mamma, var är pappa och Gianni?” Nik frågade.

“Åh, pappa, Gianni, och armad gick att få lite ved för ikväll, du vet att det blir kallt här ute.”

“Japp, det blir kallt nog för människor att gosa upp med varandra.” Den korta hår syster sa skrattande och Dominique såg tillbaka på Nik med vädjande ögon innan hon försvann in i köket.

Ju mer Dominique satt med damerna och pratade, ju mer hon lossa upp till dem. Hon var chockad över hur mycket de öppnade sig fram till henne och hur söta de var. Ada påminde henne om faster Crystal, så varmt och vårda; hur hon alltid velat hennes mamma ska vara. Hans två systrar påminde henne om hennes bröder: Amadora var den äldsta och fri ande som talade om ständigt förändras hennes hår och Fiorenza var yngst som ständigt talade om sin man armad och hur glad hon var nu. Den andra kvinnan med det mörkbruna håret var Rafael fästmö, Mika och hon påminde henne om Katrina. Hennes och Rafael växte upp tillsammans och blev kär tillbaka i high school. Nu var de förbereder sig för ett bröllop som hon fortfarande var osäker på vilket datum att ställa in. Dominique var faktiskt innehåll hjälpa damerna laga middag och lära sig mer pinsamma historier om Nik och familjen.

“Var Nik verkligen så stort när han var yngre?” Dominique frågade, hjälpa Mika med grönsaker.

“Oj, han var en stor liten boll.” Amadora sade, fnittrande, “Han vägde tyngre än alla de små barnen tillbaka i skolan.” Hon skrattade med Fiorenza.

“Nu inte plocka på min lilla fudge boll.” Ada mjukt sade, men omedelbart lugnade de två systrarna, “Han var lite stor för sin ålder, men när han började arbeta med Gianni, började han känna sig mycket bättre. Nik alltid trott hans syskon såg bättre än honom och han använde att vara så ledsen när han var yngre, men nu vet han att han är vacker. ” Hon log stolt.

Wow, kunde Dominique inte riktigt föreställa mig Nik med låg självkänsla, det var faktiskt ganska uppfriskande att höra det, “Så, Dominique, vad gör du?” Fiorenza frågade.

“Jag är en terapeut. Jag har en liten praktik hemma.”

“Åh, så kanske du kan lista ut vad som är fel med våra bröder.” Amadora sa med ett leende.

“Hej nu är min Rafael bra, han kan vara lite speciell ibland, men jag älskar honom i alla fall.” Mika sa med ett leende.

“Hur gjorde du och min Nik träffas, Dominique?” Ada frågade.

“Ja, han är vän med min väns man, Scott.”

“Oh Scotty, det är en trevlig ung man.” Amadora sade, “Hans fru är verkligen söt också. Så, vad som händer mellan dig och Nik?”

Dominique var faktiskt beredd på denna fråga, “Ja, vi är bara vänner. Han bor granne med mig och vi har just varit att hjälpa varandra.”

“Åh, det är det?” Fiorenza frågade med ett leende. Dominique rensas snabbt hennes hals, “Ja, det är det. Han har varit en trevlig kille och en god vän.”

“Nå, Alfonso och jag började som goda vänner och du ser var jag är nu. Det är den bästa typen av relation att ha är när man börjar som vänner och växa till något annat eftersom den personen vet ni redan och excepts alla dina fel . Det är en underbar känsla att få din man som din bästa vän. ” Ada sagt.

“Ja det är det.” Mika instämde och Dominique bara log.

Hur långt hade de verkligen förvänta oss att gå? De var bara vänner, sanna hon tycker om att kyssa honom, men de var bara vänner. Efter detta skulle Nik gå tillbaka till vad han brukar göra och ignorera henne.

Dominique var precis på väg att säga något när Nik, Rafaela, och en äldre ser version av Nik gick in genom dörren. Wow, var han riktigt bra efter en äldre man; hans hår var täckt av grått som bara fick honom att se mer urskilja. Han hade fortfarande en mager kropp med muskulösa armar. Det måste vara hans pappa och hon kunde se hur de gjorde så vackra barn.

“Il mio amore, sa du inte att jag skulle ha en annan vacker kvinna i mitt kök.” Han sade, kyssa Ada på hennes panna.

“Skyll din son, hon är hans vän. Dominique, är detta min man Alfonso.”

Han gick fram till henne och tog tag i hennes hand att kyssa baksidan av det, “Ciao.” Dominique sade ödmjukt med ett leende.

“Kom siete, bella signora?” oh ja han var definitivt Nik pappa.

Så, det är, som han lärde sig sina kunskaper från. Nik kom och ställde sig bredvid Dominique som Alfonso gick tillbaka över till Ada.

“Tja Nikky, ser ut som du hittat en mycket vacker kvinna. Du vet att din mamma inte låter vem som helst i hennes kök.” Alfonso sade med sin tunga accent.

“Jag vet pappa, men Dominique är en vän till mig.” Han sade och båda hans systrar såg på honom med en frågande blick.

“Ja vänner. Jag var vän med Ada innan. När vi var barn tillbaka i Italien, jag använder för att terrorisera henne och retas med henne skoningslöst. Så en dag efter att jag tog en av hennes barrettes ur henne och tryckte ner henne på marken. Hon reste sig, slog mig över ansiktet, tog tillbaka sitt hårspänne och gick över mig som om ingenting hänt. ” Dominique började skratta som Ada nickade.

“Min mormor har precis köpt mig att hårspänne så jag inte skulle låta honom ta det.” Ada sattes.

“Efter det blev vi vänner och sedan flyttade hon bort till staterna tre år senare när jag kom till staterna, fann jag henne på en dansklubb och jag fick reda på att det var hon,.. När jag dansade med henne”

“Det är så sött.” Dominique log, “Så, vad ska du göra nu när du går i pension, sir?”

“Nåväl, efter att komma förbi i morgon, jag planerar att hjälpa till runt huset och kanske ta några turer med min fru. Vi funderar på att gå tillbaka till Italien och besöka några familj.”

“Det ska bli skönt.” Dominique sade, “Så, vad är planen för i morgon?”

“Ja, killarna bestämde sig för att hålla bort den pension parti till söndag, men vi kommer att ha vår årsdag i morgon kväll.” Ada sa, “Jag behöver bara bekräfta några saker med hotellet vi har det på och shoppa. Dominique, bör du komma med oss. Min vän som äger en klänning butik har en killer klänning som skulle vara perfekt för dig.”

“Verkligen för mig? Visst, jag skulle älska att komma med dig.”

“Bra, kan jag inte vänta med att gå och handla.” Ama sade att gå över för att skölja bort sallad.

“Snälla Ama, något som täcker alla viktiga delar upp.” Alfonso sagt och Ama bara tjurade som alla andra skrattade.

“Så Dominique, du hört talas om oss, hur är din familj?” Ada frågade.

Nu när frågan var hon inte beredd på. Dominique mun sjunkit och hon snabbt stängde det, försöker tänka i huvudet vad jag ska säga.

“So far, var är Gianni?” Nik avbryts, vilket allas uppmärksamhet till honom.

“Ja, han sa att han kommer tillbaka. Han hade en del arbete som han hade att göra. Du vet Gianni är alltid upptagna med att arbeta.” Alfonso log, skakade på huvudet.

Nik ödmjukt log tänka i huvudet om de bara visste vad han gjorde. Ämnet Dominique familj tappades då de slutade att förbereda middag. De åt tillsammans vid det stora bordet och satt runt efteråt som män började eldstäderna. Dominique gick vidare och ringde sina vänner för att låta dem veta att hon gjorde det och hon var okej. Innan de kunde fråga något annat om henne och Nik, gick hon vidare och gjorde upp vissa ursäkt över att behöva gå. Saker var förvirrande nog utan dem förvirrande henne vidare.

Hon behövde lite frisk luft och ville se mer av deras hus. Hon förundrades över de hektar mark som de hade i ryggen. I centrum fanns en liten pool hus och sedan bakom det var en kristall blå sjö. Allt var så plysch och grönt, till och med när hon tog ett djupt andas, kunde hon känna lukten av olika blommor. Wow, hans pappa tog en stor plats när han byggde det här huset. En plötslig kyla kom över henne och hon slog armarna om henne, men kände något som draperad över axlarna. Hon tittade upp och såg Nik står bredvid henne.

“Tack.” Hon log snabbt titta bort från honom.

“Inga problem, har du tröttnat på alla jaga över dig?” frågade han med ett leende.

“Nej, är din familj bra. Din mamma och pappa är så söt. Jag hoppas att jag en dag kan jag ha något liknande.”

“Jag sa ju att de verkligen inspirerat mig.” Hon nickade, “Ja alla är på väg att slå in, om du vill, kan du gå vidare och gå poolhuset.”

“Okej, det är så fint här ute. Hur kom du inte förälska sig i att vara här?”

“Jag gjorde det. Det lilla swing där borta.” Han pekade på en liten svängning framför sjön, “Jag byggde det med min pappa. Jag använder för att komma ut hit och koppla av, särskilt efter de dagar några av barnen skulle plocka på mig. Det hjälpte lite.”

“Jag trodde du skulle säga att du tog din datum här ute.”

“Kom ihåg att du är den första tjejen som jag tog till mitt hus. Dessutom något om att dela det ögonblicket med någon annan, det är heligt för mig.” Dominique log när hon tittade upp på Nik stirrar på sjön.

Hon kunde inte förklara varför, men hon ville kyssa honom igen. Hon medger att kyssa sak var att tappa greppet, men på denna punkt som hon inte hade något emot eller vård. Hon ville bara att snarast känna hans läppar. Hennes hand rörde vid hans underarm, lätt rycka honom att möta henne. Hans gröna ögon stirrade tillbaka in i hennes som de mörknade. Det var trevligt att veta att han kände på samma sätt. Hon var på väg att kyssa honom, när glasdörren glida öppen. De båda vände på inkräktaren som hade ett leende på hans hårda ansikte.

“Ja, ja, Nikky. Jag var tvungen att se det för att tro.” Han sa.

Dominique märker omedelbart spänningen i Nik arm och hon visste vem han var, “Hej Gianni.” Nik svarade.

“Long time, no see och detta måste vara den vackra damen som jag hört talas om. Dominique rätt?” sade han tar hennes hand, “Du tog hem en söt jag ser.” Han sade leering på henne och kyssa baksidan av sin hand.

“Hej.” Dominique log, redo att ta bort sin hand.

“Snälla att träffa dig.” Han sade att stirra tillbaka på henne men inte släppa taget om hennes hand.

“Dominique, kan du gå till poolen huset tack?” Nik sade inte ta blicken från Gianni.

Det verkade som en bra idé, Dominique tänkte när hon tog bort sin hand och gick till poolen huset, lämnar de två gigantiska män ensam.

“Fick du en söt liten blasian flicka, ser jag.” Gianni sa med ett leende.

“Vad är det med dig Gianni? Fortfarande berättar mamma och pappa gör du ärligt arbete?”

“Nikky, jag sa till dig tidigare, inte döma mig på det jag gör.”

“Jo jag kan inte låta bli att tänka att det är något du inte bör göra i första hand. Vet du hur farligt det är? Och Gud förbjude om något händer dig, vad vill du att jag ska berätta för mamma och pappa? “

“Det är därför jag kommer ut.” Han sade sakta, men Nik snabbt fångade den.

Nik stängde munnen hitta sin röst, “Vad?”

“Jag kommer ut. Jag kan inte göra det längre.” Han stoppade händerna i fickorna och Nik avslappnad lite, “Jag är 35 år, aldrig varit gift, sett och gjort några saker som du aldrig tror och till slut jag inte har något att visa för det. Helvetet är Fiorenza gift, Rafaela ska gifta sig, och även du tog hem någon. Jag vet att det skulle inte dröja länge förrän Amadora säger att hon ska gifta sig med den artisten killen hon har dejtat. mig? Jag har ingenting. “

“När sa du att du får ut?”

“Det var en vecka sedan. Jag har sätta upp någon plats att gå. Jag behöver komma bort härifrån, så jag kommer inte att ha det förflutna kommer tillbaka för mig.”

“Kom tillbaka hem med mig. Mina vänner Scott och James är där och det är mycket avkopplande och inte bara det, men jag har polisen bakom mig.”

“Jag vet inte människan.”

“Det är där Scott mötte Katrina och det är där jag träffade Dominique.” Nik antydde.

“Åh, så de fick kvinnor som ser ut som det där borta? Jag kanske skulle komma och kolla upp det.” Han sa med ett leende och Nik skrattade, “Men jag kommer att behöva din hjälp lillebror, om jag får. Ge mig en plats och ett jobb.”

“Som du vill.”

“Ja, jag kommer att låta dig komma tillbaka till din tjej.” Gianni log.

“Hon är bara min vän.” Nik påminde, Gianni tittade tillbaka på honom och skrattade, “Ja, just det.” Han sade att gå tillbaka in i huset.

Nik skakade på huvudet och gick över till poolhuset. Hans kropp var utsliten och trött så var han redo att slå arken. Han gick in i sovrummet och såg Dominique sitter på sängkanten med samma satin kort klänning och hennes hår ner runt hennes ansikte. Fan hon såg så söt sitter där och väntar på honom, åtminstone han kan drömma att hon väntar på honom.

“Är du okej?” frågade hon stirrar tillbaka på honom.

“Ja, han berättade för mig är att få ut.”

“Det är bra.” Hon log.

“Jag vet, det verkar bara lite overkligt efter så lång tid.”

“Um, har de inte nämna att detta har bara en säng.” Hon skrattade och han skakade på huvudet.

“Ja,” sa han repa bakhuvudet, “om det får dig att känna dig bekväm att jag kan sova på soffan där ute och du kan ta i sängen.” Han sade att hoppas att hon inte skulle ta den affären.

“Nik, vi är två vuxna. Jag tror att vi klarar av att sova i samma säng tillsammans.” Hon sa innan hon kunde stoppa sig själv. Hon har haft en hel del felsägningar omkring honom nyligen.

“Är du säker?” frågade han.

“Ja, jag är säker på. Som jag sa att vi klarar det.” Hon log sig upp från sängen och obundet sin klädnad.

Nik gick och tog tag i hans pyjamasbyxor och en skymt av Dominique glida kåpan ner axlarna avslöjar satin ljusblå topp för damer med matchande shorts. Nu var han inte säker på om han kan hantera det. Han tog ett djupt andas och gick in i badrummet för att få alla sina hormoner tillsammans.

Dominique kröp i sängen bunt täcket runt henne. Om hon hade vetat att de skulle kunna dela en säng, skulle hon ha packat lämpligare natten slitage. Hon suckade för sig själv när han kom ut ur badrummet blottar hans hårda mejslade bröstet. Dominique ville dra täcket över huvudet så att han inte skulle fånga hennes stirrande. Hon vände på hennes sida med täcket drog upp till halsen. Hon kände sängen dopp och några av de luckor som dras ifrån henne. Hon tog ett djupt andas känna hans kroppsvärme. Okej, kan du göra det, försökte hon lugna hennes kropp ner

“Dominique, tack igen för att du kom.” Hon hörde honom säga.

“Åh, inga problem. Jag är glad att jag kom.” Hon sa snabbt, “God natt.”

“Night.” Hon hörde honom muttra och sedan rummet kastades in i mörkret. Hon slappnade äntligen lite och kände hennes ögonlocken blir tunga när hon föll i slummer.

Nästa morgon, kände Dominique så varmt, men något var peta rumpan. Hon backade in i det, försöker se om hon kunde skjuta den ur sängen, men oavsett hur mycket hon drivit det inte ur fläcken. Hon var inte säker på vad det var, men det var tjock.

“Dominique, om du inte vill att något ska hända i morse, föreslår jag att du slutar backa in i mig.” Hon hörde Nik mutter och hon genast satte sig upp.

“Förlåt. Förlåt. Förlåt. Förlåt.” Hon upprepade tittar över på honom.

“Det är inga problem Dominique, bara vara lite försiktig.” Han log.

Hon körde fingrarna genom håret och lade ner igen, “Finns det en viss tid att din familj får upp till frukost? Det verkar som om din familj skulle äta frukost tillsammans.”

“Vi gör, är det oftast runt nio, vilket betyder, och du har en extra timme att avvara.”

“Åh nej, jag måste gå upp och jogga eller något.” Hon sa om att komma ur sängen och Nik snabbt drog henne igen

Leave a Reply

